Praktisk webbrådgivning

projektledning, projektledarstöd, leverantörskontakter

Inför ett projekt

Strategin och målen är på plats och det är dags att dra igång själva webbprojektet. Då kommer ni behöva ställa er de här frågorna:

Vem ska bygga den nya webbplatsen?
Vem ska ta fram designen?
Hur ska vi uppdatera sajten?
Hur ska vi strukturera sajten för att få besökarna att bete sig som vi vill?
Hur ska vi hålla koll på vad våra besökare gör?
Sökmotoroptimering - gör vi det nu eller sen?
När precis alla erbjuder ”kostnadseffektiva, flexibla och stabila helhetslösningar” hur ska vi veta vilken leverantör som passar oss bäst?

....och en hel del frågor till!


Vi hjälper er att ...

...inte köpa mer än ni behöver och vi lär er använda det ni köper.

Det är ganska vanligt att företag köper mycket mer än vad de behöver. Fina utbildningar som inte kommer till användning, verktyg som är bra men som inte fungerar i organisationen, högteknologiska webbapplikationer vars funktioner inte stöder affärsmålen, påkostade rapportsystem som ingen har tid att använda, och så vidare.


... avgöra vad som bör göra först, härnäst och lite senare.

Det är många etapper och aktiviteter som ska planeras in i ett webbprojekt. Allt är viktigt och allt ska med, men det ska inte göras på samma gång. Det trixiga är att veta i vilken ordning allt ska göras. Det får ni hjälp av oss med, så slipper ni stora, svårhanterliga projekt med osäkra produktionssättningar och slutkörda projektdeltagare.


... planera för ett lyckat resultat.

Det är vanligt att man blir ivrig över sin nya webbsatsning och vill få ut allt på en gång i en jättelansering. Det resulterar ofta i dåligt testade sajter och buggiga funktioner, verktyg som inte kommer till användning och framförallt: stressad personal som helt plötsligt ska skriva nyhetsbrev, ta hand om statistikrapporter, planera in kampanjer, övervaka sponsrade sökord, skapa trafikdrivande aktiviteter och hålla ihop ett webbråd. Puh!

Av oss kan ni få råd om hur ni kan planera för att få bättre koll på ert erbjudande och era nya verktyg.


.. skriva kravspecifikationen.

Kravspecifikationen är ett sånt viktigt moment i ett webbprojekt att det får en helt egen rubrik. När det gäller dokument och dokumentation i webbprojekt så finns det ett "papper" som aldrig får bortprioriteras: Kravspecifikationen.

Vi har sett många projekt där man lagt ned månader på att diskutera vision och mission och göra fyrfärgspresentationer till chefen för att sedan låta någon stressa ihop kravspecifikationen på en vecka. Gör inte det. Det kan stjälpa hela projektet, både tid- och kostnadsmässigt.

Är ni det minsta tveksamma till arbetet med kravspecifikationen eller känner att det är ont om tid - ta hjälp av oss.


kontakt[a]wernor.se


Läs mer

WERNOR i omvärlden
Då och då syns WERNOR utanför kontoret och i andra sammanhang än...
Läs mer >>
Varför behövs WERNOR?
Hej! Vi på WERNOR [vä:rnårr] har arbetat med webbprojektledning och ... Läs mer >>
Behöver du hjälp med marknadsföring?
Läs om hur vi kan hjälpa till med ditt företags marknadsföring.
Marknad >>

WERNOR Kommunikation | Stockholm | 070-665 55 06 | info[a]wernor.se